ZCG MG-6

Podsumowanie kampanii edukacyjnej

poniedziałek, 7 grudnia 2020

Jestem, myślę, segreguję” - kampania edukacyjna Związku Celowego Gmin MG-6

 

W piątek 4 grudnia br. zakończyliśmy tegoroczną kampanię edukacyjną. Jej realizacja była możliwa dzięki dofinansowaniu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze, który na ten cel przeznaczył 50% wartości zadania czyli kwotę 19 500 zł.

 

Ten rok jest inny od pozostałych. Wobec czego i my musieliśmy zmodyfikować swoje plany dotyczące tegorocznej kampanii. Z powodu pandemii zrezygnowaliśmy z większości bezpośrednich spotkań z mieszkańcami Gorzowa oraz pozostałych gmin –uczestników Związku. Wyjątkiem był udział w dwóch osiedlowych imprezach; „Dzieje się na Piaskach” i „Wyprzedaż garażowa na Osiedlu Sady”.

Postawiliśmy więc na kampanię edukacyjną za pośrednictwem mediów. I tak powstał cykl 7 odcinków audycji telewizyjnej pn. „W pogoni za selektem”, który w okresie  od 3 września do 4 grudnia 2020 r. emitowany był na antenie TVP3 Gorzów Wielkopolski.

Pierwszy  odcinek był  wprowadzeniem do tematu segregacji odpadów. Mówiliśmy w nim o obszarze i zadaniach Związku, zasadach segregacji odpadów, przykładach nieprawidłowej segregacji, pokazaliśmy również Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Pięć kolejnych odcinków było poświęconych poszczególnym frakcjom odpadów komunalnych. Omówiliśmy szczegółowo, co powinno trafiać do pojemników na tworzywa sztuczne/metale, szkło, papier, bioodpady, odpady zmieszane. Dużym zainteresowaniem cieszyły się sondy, podczas których sprawdziliśmy wiedzę mieszkańców na temat segregacji. Każdorazowo gościliśmy też eksperta odcinka, który udzielał wskazówek pomocnych w codziennym postępowaniu z odpadami komunalnymi.  Natomiast  w ostatnim programie skupiliśmy sią na tzw. odpadach problematycznych oraz byciu EKO.

Dzięki naszym działaniom dotarliśmy z wiedzą  do 51 158 osób, u których liczymy na wzrost świadomości ekologicznej przejawiającej się  m.in. w prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Do efektów mierzalnych przeprowadzonej kampanii nie wliczamy pozostałych odbiorców, którzy obejrzeli nasze programy na stronie Związku bądź  na stronie TVP3 Gorzów Wielkopolski.

Podczas programów ogłaszane były konkursy dla widzów, w których zachęcaliśmy do tworzenia rzeczy użytecznych z odpadów. I tak pokazaliśmy jak puszkę po kukurydzy zmienić w lampion, a z plastikowych nakrętek wyczarować obraz. Szklana butelka stała się ramką do zdjęć, a przeczytane gazety koszykiem. Zużyte opony i plastikowe butelki zamieniliśmy w doniczki, które stały się ozdobą domu i ogrodu. Pomysłowość i zaangażowanie widzów i tym razem nas zaskoczyła, w związku z czym nagrodziliśmy aż 20 prac.

Aby  dotrzeć do większej liczby odbiorców,  na portalu społecznościowym Facebook utworzyliśmy profil Związku Celowego Gmin MG-6, na którym na bieżąco informowaliśmy o kolejnych odcinkach programu „W pogoni za selektem”.

Podsumowując, celem tegorocznej kampanii edukacyjnej pn. „Jestem, myślę, segreguję”, dofinansowanej ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Zielonej Górze, zrealizowanej poprzez produkcję i emisję 7 odcinków audycji telewizyjnej „W pogoni za selektem” było dotarcie z wiedzą z zakresu prawidłowej segregacji odpadów komunalnych do 20 000 odbiorców. Zrealizowaliśmy ten plan z nawiązką, gdyż nasze programy łącznie obejrzało co najmniej 51 158 widzów. Ale na tym nie poprzestajemy.

Wszystkie odcinki programu można obejrzeć na stronie Związku https://www.zcg.net.pl/gospodarka-odpadami/w-pogoni-za-selektem oraz stronie TVP3 Gorzów Wielkopolski https://gorzow.tvp.pl/49930106/w-pogoni-za-selektem

A w przyszłym roku wymyślimy coś nowego, aby dotrzeć z wiedzą na temat segregacji odpadów do pozostałych (nieprawidłowo segregujących) mieszkańców Związku.

 

 

Strefa klienta

BOK